Ramai yang menjangkakan potongan rambut pixie akan mula menjadi trend pada tahun 2014! Walaupun agak ‘boyish’ tetapi jika kamu bijak padankan ia dengan gaya dan penampilan kamu beserta dengan sedikit ‘attitude’ kamu pasti akan kelihatan ‘super cool!’

Tetapi bukan itu sahaja, ada beberapa potongan dan gaya rambut yang sesuai untuk tahun 2014 buat si gadis!


❚      HAIR OMBRE
Gabungan dua tona gelap dan terang ini 
boleh menaikan lagi ‘aura’ yang ada pada kamu. Malah, gaya rambut seperti ini membuktikan kamu seorang pencinta seni yang tegar!


❚      HAIR CHALKING
Jika kamu ingin cuba gaya rambut ombre tapi risau dengan teknik mewarnakan rambut jangan risau! Kini, dengan adanya teknik mewarna rambut menggunakan kapur kamu boleh dapatkan rambut hasil ombre yang sama seperti ‘diy.





❚      SWEET BRAID
Setiap gadis mesti pernah menocangkan rambutnya kan ? Lagi-lagi semasa zaman sekolah rendah! Jangan sangka ikatan ini sudah lapuk dek zaman ya! Sebenarnya ikatan ini masih menjadi trend yang boleh di ikuti dan tidak akan basi sampai bila-bila cumanya kamu mungkin boleh belajar teknik tocang yang berlainan jenis contoh seperti fishtail, Dutch, Waterfall, Feather, Ladder, Lace, Twist dan sebagainya.


❚      POTONGAN PARAS BAHU
HAIR OMBRE
Jika dahulu potongan rambut bertingkat (layer) sangat menjadi trend, kini tidak lagi. So yesterday! Apa kata cuba buat potongan ‘straight cut’ paras bahu. Untuk nampak kelainan, ‘volume’ dan ‘wavy’kan sedikit rambut kamu supaya tidak nampak terlalu lurus dan ‘leper’!


❚      SWEPT BANGS
Potongan rambut depan ala-ala Cameron Diaz adalah sesuatu yang sangat ‘in trend’ dan tidak lapuk dek zaman. Malah, potongan ini juga membuatkan sesiapa yang pandang bagaikan tidak puas menatap kemanisan yang ada di wajah kamu.